niedziela, 5 kwietnia 2009

"Szalony wyścig" - GP Malezji....


Robert Kubica już na okrążeniu formującym sygnalizował przez radio dziwne dźwięki dochodzące z silnika. Jak się okazało Polak miał problemy z ruszeniem do wyścigu i po przejechaniu dwóch okrążeń musiał zatrzymać się na poboczu, kończąc swoją przygodę z GP Malezji.
Po około godzinie wyścigu, mniej więcej o 18 miejscowego czasu, nad torem rozpoczęła się ulewa.

Kierowcy nie byli w stanie jechać w tych warunkach. Nad torem pojawiła się żółta flaga i wjechał samochód bezpieczeństwa. Potem żółta flaga zamieniła się w czerwoną i wyścig został wstrzymany. Po długim zamieszaniu zdecydowano, że wznowienia nie będzie.

Niecodzienny wyścig o GP Malezji ostatecznie wygrał Jenson Button, drugi był... Nick Heidfeld, a trzeci Timo Glock. O przypadkowości i chaosie jaki panował podczas wyścigu świadczy fakt, że niemiecki kierowca BMW tylko raz zjechał na pit stop natomiast zwycięzca Button, swoich mechaników odwiedzał aż czterokrotnie.

Kierowcy, zgodnie z regulaminem MŚ, otrzymają tylko połowę punktów, bowiem nie udało im się przejechać ponad 3/4 dystansu.

Robert Kubica
„Gdy rozpoczynałem okrążenie formujące, mój silnik wydawał dziwne odgłosy i miałem bardzo mało mocy. Rozpocząłem wyścig, co w tych warunkach nie było łatwe, i kontynuowałem jazdę. Zapytałem zespół co powinienem zrobić, ale zanim otrzymałem odpowiedź bolid zaczął się palić i zatrzymał.”




Grand Prix Malezji
Lp. Imię i nazwisko Zespół Czas/Strata Pkt.
1 Jenson Button Brawn GP 55:30.622 5
2 Nick Heidfeld BMW Sauber +22.7 sek. 4
3 Timo Glock Toyota +23.5 sek. 3
4 Jarno Trulli Toyota +46.1 sek. 2.5
5 Rubens Barrichello Brawn GP +47.3 sek. 2
6 Mark Webber Red Bull +52.3 sek. 1.5
7 Lewis Hamilton McLaren +60.7 sek. 1
8 Nico Rosberg WilliamsF1 +71.5 sek. 0.5
9 Felipe Massa Ferrari +76.9 sek.
10 Sebastien Bourdais Toro Rosso +102.164 sek.
11 Fernando Alonso Renault F1 +109.422 sek.
12 Kazuki Nakajima WilliamsF1 +116.130 sek.
13 Nelsinho Piquet Renault F1 +116.713 sek.
14 Kimi Räikkönen Ferrari +142.841 sek.
15 Adrian Sutil Force India +1 okr.
n/u Sebastian Buemi Toro Rosso

n/u Giancarlo Fisichella Force India

n/u Robert Kubica BMW Sauber

n/u Heikki Kovalainen McLaren

n/u Sebastian Vettel Red Bull

Brak komentarzy: