niedziela, 19 kwietnia 2009

Kubica 13 podczas GP Chin...


Podwójne zwycięstwo Red Bulla w GP Chin!

Zespół Red Bull w deszczowym GP Chin okazał się bezkonkurencyjny. Sebastian Vettel i Mark Webber zdobyli pierwszy w historii zespołu dublet, zostawiając daleko w tyle kierowców ekipy Brawn GP.

Robert Kubica w trudnym dla siebie i całego zespołu BMW Sauber wyścigu dojechał do mety na 13 miejscu, oczko niżej niż Nick Heidfeld. Podobnie jak BMW Sauber, Szanghaj bez punktów opuszcza także zespół Ferrari.




Robert Kubica
„Jazda dzisiaj była bardzo niebezpieczna. Mieliśmy prawie wszędzie aquaplaning, a widoczność była okropna. Było wiele sytuacji, gdy nic nie widziałem. Wszystko to sprawiło, że doprowadziłem do wypadku z Jarno Trullim. Gdy Jarno zahamował, ja wjechałem w zalegającą na torze wodę. Mimo iż wcisnąłem hamulec bardzo mocno bolid wciąż przyspieszał. Wyleciałem całkiem wysoko w powietrze, po tym jak uderzyłem w jego tylną oponę, ale na szczęście nikomu nic się nie stało. Po zjechaniu do boksów musieliśmy zmienić przednie skrzydło po raz drugi, gdyż odczuwałem wibracje i potworną utratę przyczepności. To zrujnowało mój wyścig.”





Grand Prix Chin
Lp. Imię i nazwisko Zespół Czas/Strata Pkt.
1 Sebastian Vettel Red Bull
10
2 Mark Webber Red Bull +10.9 sek. 8
3 Jenson Button Brawn GP +44.9 sek. 6
4 Rubens Barrichello Brawn GP +63.7 sek. 5
5 Heikki Kovalainen McLaren +65.1 sek. 4
6 Lewis Hamilton McLaren +71.8 sek. 3
7 Timo Glock Toyota +74.4 sek. 2
8 Sebastian Buemi Toro Rosso +76.4 sek. 1
9 Fernando Alonso Renault F1 +84.3 sek.
10 Kimi Räikkönen Ferrari +91.7 sek.
11 Sebastien Bourdais Toro Rosso +94.1 sek.
12 Nick Heidfeld BMW Sauber +95.8 sek.
13 Robert Kubica BMW Sauber + 106.8 sek.
14 Giancarlo Fisichella Force India +1 okr.
15 Nico Rosberg WilliamsF1 +1 okr.
16 Nelsinho Piquet Renault F1 +2 okr.
n/u Kazuki Nakajima WilliamsF1

n/u Jarno Trulli Toyota

n/u Felipe Massa Ferrari

n/u Adrian Sutil Force India

Brak komentarzy: