niedziela, 29 marca 2009

JEBANY VETTEL!!!

Pechowo zakończył się dla Roberta Kubicy inauguracyjny wyścig o Grand Prix Australii sezonu 2009. Na trzy okrążenia przed końcem wyścigu jadący na 3. miejscu Kubica zderzył się z Sebastianem Vettelem i nie dojechał do mety Zwyciężył Jenson Button z Brawn GP.

Robert Kubica
„Co za rozczarowanie! Miałem szansę wygrania wyścigu ponieważ Jenson Button i Sebastian Vettel byli na miękkich oponach i mieli problemy, podczas gdy ja jechałem na twardej mieszance i mogłem poruszać się znacznie szybciej. Sebastian pojechał szeroko w pierwszym zakręcie i potem wcześnie zahamował. Byłem już z przodu, ale on nie chciał mnie puścić. Wtedy miał sporo podsterowności i dotknął mnie. Przednie skrzyło było pod moim bolidem dlatego rozbiłem się na 5 zakręcie. Sądzę, że Sebastian był zbyt optymistyczny. Gdyby to był ostatni zakręt, w porządku, ale jeszcze były trzy okrążenia i naprawdę nie miał realnej szansy na obronę pozycji, gdyż byłem zdecydowanie szybszy. Obaj mieliśmy wspaniały weekend do tego momentu, a opuszczamy Melbourne z pustymi rękami. Naprawdę szkoda! Mój bolid był naprawdę dobry, w szczególności w drugim przejeździe, gdzie ustanawiałem najlepsze czasy. Takie są wyścigi!”

WYNIKI GP AUSTRALII


Lp. Imię i nazwisko Zespół Czas/Strata Pkt.
1 Jenson Button Brawn GP Zwycięzca 10
2 Rubens Barrichello Brawn GP +0,8 sek. 8
3 Lewis Hamilton McLaren +2,9 sek. 6
4 Timo Glock Toyota +4,4 sek. 5
5 Fernando Alonso Renault F1 +4,8 sek. 4
6 Nico Rosberg WilliamsF1 +5,7 sek. 3
7 Sebastian Buemi Toro Rosso +6 sek. 2
8 Sebastien Bourdais Toro Rosso +6,2 sek. 1
9 Adrian Sutil Force India +6,3 sek.
10 Nick Heidfeld BMW Sauber +7 sek.
11 Giancarlo Fisichella Force India +7,3 sek.
12 Jarno Trulli Toyota +26,6 sek.
13 Mark Webber Red Bull + 1 okr.
n/u Kimi Räikkönen Ferrari

n/u Sebastian Vettel Red Bull

n/u Robert Kubica BMW Sauber

n/u Felipe Massa Ferrari

n/u Nelsinho Piquet Renault F1

n/u Kazuki Nakajima WilliamsF1

n/u Heikki Kovalainen McLaren

Brak komentarzy: